Oldalunk a zavartalan működéshez cookiekat (sütiket) használ, ment le az Ön gépére. Ezek használatát engedélyeznie kell böngészőjében.

Üzemeltetés, rendszerfelügyelet, távfelügyelet

A Nádor Rendszerház törekszik arra, hogy mindig az egyedi igényeknek megfelelően, rugalmasan alakítsa ki szolgáltatásait. Létre hozott azonban olyan sztenderd üzemeltetési szolgáltatás csomagokat is, amelyek egyaránt támpontot nyújthatnak a legkisebb és a legnagyobb vállalkozások számára is.

 

Szolgáltatások Alap csomag Emelt szintű csomag VIP csomag
 
Telefonos tanácsadás x x x
Távoli beavatkozás  x x x
Rendszerkarbantartás  x x x
Proaktív rendszerfelügyelet    x  x
Helyszíni támogatás    x  x
Szakértői konzultáció   x x
Kiszolgálók üzemeltetése x   x
Mentő rendszer üzemeltetése  x  x  x
Munkaállomások felügyelete, üzemeltetése      x
Irodatechnikai eszközök felügyelete, üzemeltetése     x
Hibaelhárítás  x  x  x
Havi díjba foglalt mennyiségek      
Havi órakeret távfelügyelettel  5 12  24
Havi kiszállás  0 2  4
Havi órakeret helyszíni munkavégzés  0 8  16
Rendelkezésre állási időszak  H-P 8-17 H-P 8-17 H-P 8-17
Reagálási idő távfelügyelettel  1 óra 1 óra 15 perc
Megjelenési idő helyszínen    következő nap 4 óra

 

Az egyes szolgáltatási elemek tartalma:

Telefonos tanácsadás, segítségnyújtás

A felmerülő informatikai kérdések, hibajelzések telefonon történő fogadása, s amennyiben lehetséges, azonnali megoldása a beszélgetés során. Jellemzően a felhasználók mindennapi problémájára kívánunk gyors választ adni, mint például: „Hogyan tudom megnézni...", Hogyan tudom beállítani...".

Távoli beavatkozás

A telefonos tanácsadás kiegészítése oly módon, hogy a bejelentett hibát távolról bejelentkezve orvosoljuk. A hibaelhárítási tevékenységen kívül a távoli beavatkozás ellenőrző és konfigurációs feladatok elvégzését is lehetővé teszi.

Rendszerkarbantartás

A rendszer ellenőrzését (napló állományok, esetleg monitoring alkalmazás) és a szükséges módosítások, valamint frissítések telepítését foglalja magában, amelyet automatikusan, rendszeresen végzünk.

Proaktív rendszerfelügyelet

A monitoring rendszerrel rendelkező Ügyfeleinknél az általános karbantartáson túl megelőző intézkedéseket is végrehajtunk. A rendszer riasztásai és különböző értesítései alapján ugyanis következtetni lehet a jövőben várható hibákra. A tényleges meghibásodások jelentős részét így még azok megjelenése előtt kiküszöböljük.

Helyszíni támogatás

Mindig adódhatnak olyan meghibásodások, amelyek távolról nem javíthatóak. Ezekben az esetekben a Nádor szakembere személyesen, a helyszínen oldja meg a felmerült problémát.

Szakértői konzultáció

Olyan szakértői támogatás, amely során beruházási, fejlesztési tanácsokat adunk, illetve terveket készítünk. Ide tartozik minden olyan szakmai jellegű konzultáció is, amelyet más szolgáltatóval/szállítóval folytatunk az ön kérésére és érdekeinek képviseletében.

Központi IT infrastruktúra felügyelete, üzemeltetése

Rendszeresen, illetve ügyfél igény alapján eseti jelleggel végzett tevékenységeket tartalmaz. A tevékenységek nagy része távolról is elvégezhető, de ez nagyrészt függ az informatikai rendszer konkrét kialakításától. A szolgáltatás az alábbi tevékenységeket tartalmazza

Kiszolgálók üzemeltetése

  • Az IT szolgáltatások és eszközök működésének monitorozása
  • Kiszolgálók működőképességének ellenőrzése
  • Szerver operációs rendszerek működőképességének ellenőrzése
  • Vírusvédelem ellenőrzése, frissítése
  • Szerver oldali adminisztrációs és konfigurációs feladatok (felhasználók, jogosultságok, megosztások kezelése)
  • Frissítések és hibajavítások telepítése
  • Szoftver leltár rendszeres ellenőrzése, frissítése, jelentések készítése

Hálózat üzemeltetés

  • Helyi hálózat és Internet kapcsolatok működőképességének ellenőrzése
  • Tűzfalak működőképességének ellenőrzése
  • Hálózati adminisztrációs és konfigurációs feladatok

Kiszolgáló oldali alkalmazások üzemeltetése

  • Alkalmazások telepítése
  • Alkalmazások működőképességének ellenőrzése
  • Alkalmazások telepítése és konfigurálása
  • Frissítések és hibajavítások telepítése
  • Adminisztrációs feladatok ellátása: felhasználók és jogosultságok kezelése
  • Jelentések és riportok készítése igény bejelentés alapján

Mentő rendszer üzemeltetése

  • Mentési és archiválási rendszer tervezése
  • Mentési és archiválási rendszer kialakítása
  • Mentések ellenőrzése
  • Egyedi mentések készítése igény bejelentés alapján
  • Visszatöltések elvégzése

Munkaállomások felügyelete, üzemeltetése

Rendszeresen, illetve ügyfél igény alapján eseti jelleggel végzett tevékenységeket tartalmaz. A tevékenységek egy része távolról is elvégezhető, de ez nagyrészt függ az informatikai rendszer konkrét kialakításától. Amennyiben igénylik, a távfelügyeleti lehetőségek teljes mértékben kiterjeszthetők a munkaállomásokra is (akár ingyenes, open source eszközökkel), így a teljes rendszer üzemeltetés és támogatás ellátható biztonságos távoli hozzáférésen keresztül. A munkaállomás oldali felügyeleti tevékenységek az alábbiakat tartalmazzák:

Eszközök üzembe helyezése, áthelyezése

Az eszközök (munkaállomások és notebookok) működőképességének ellenőrzése

  • Vírusvédelem ellenőrzése
  • Operációs rendszer és alkalmazások telepítése
  • Operációs rendszer és alkalmazások konfigurálása
  • Frissítések és hibajavítások telepítése
  • Perifériák csatlakoztatása, meghajtó programok telepítése és konfigurálása
  • Felhasználók munkájának támogatása (problémák elhárítása, kérések teljesítése)

Irodatechnikai eszközök felügyelete és üzemeltetése

Ez tipikusan rendszeres, ellenőrző jellegű tevékenységeket tartalmaz. Hálózatos berendezések esetén az ellenőrzések nagyobb része elvégezhető távfelügyeleti rendszeren keresztül, hálózati csatolóval nem rendelkező eszközök esetén helyszíni megjelenést igényel. A berendezések magas rendelkezésre állásának biztosításához általában havi egy alkalommal javasoljuk az ellenőrzések elvégzését. A szolgáltatás az alábbi tevékenységeket tartalmazza:

  • Eszközök üzembe helyezése, áthelyezése, konfigurálása
  • Az eszközök működőképességének ellenőrzése
  • Meghajtó programok és a kapcsolódó alkalmazások telepítése
  • Meghajtó programok és a kapcsolódó alkalmazások konfigurálása

Hibaelhárítás

A hibaelhárítási tevékenység az üzemeltetési tevékenységek során regisztrált, illetve a bejelentett meghibásodások elhárítását, illetve harmadik fél által végzett javítás esetén a hiba elhárítási folyamat felügyeletét jelenti.

A meghibásodások típusából adódóan, az alábbi hibaelhárítási módok lehetségesek:

Harmadik fél felelősségi körébe tartozó hiba esetén a hibaelhárítás az alábbiakat tartalmazza:

  • A hiba jelzése a harmadik fél felé
  • Hiba javítás nyomon követése
  • Hiba javítás eredményének tesztelése
  • Javítás átvétele

Garanciális hiba esetén a hibaelhárítás az alábbiakat tartalmazza:

  • A hiba jelzése a garanciális szerviz szolgáltató felé
  • Hiba javítás nyomon követése
  • Hiba javítás eredményének tesztelése
  • Javítás átvétele

Azon gyártók, típusok esetében, amelyeknél a Nádor Rendszerház garanciális szervizként járhat el, a hibajavítást a Nádor Rendszerház szervize végzi, a vonatkozó jogszabályok és a jótállási feltételek szerint.

Nem garanciális hiba esetén (szerviz szerződéses vagy eseti megbízás) a hibaelhárítás az alábbiakat tartalmazza:

  • Hiba felderítése
  • Javítási árajánlat készítése
  • Elfogadás esetén a javítás elvégzése