Oldalunk a zavartalan működéshez cookiekat (sütiket) használ, ment le az Ön gépére. Ezek használatát engedélyeznie kell böngészőjében.

ITIL (v3) bevezetése

Az Informatika menedzselése összetett feladat, de a sikerhez vezető úton segítségül hívhatjuk a keretrendszereket, valamint a legjobb gyakorlatokat.

Világszerte az egyik legismertebb iránymutató az ITIL (Information Technology Infrastructure Library), amelyet az IT szolgáltatás menedzsment területére szánt, az iparági legjobb gyakorlatokra épülő tapasztalatgyűjteményként definiálhatunk, s amely alapját képezi a minőségi szolgáltatások kialakításának.

Az ITIL harmadik generációja üzleti szemlélettel egészült ki, s választ próbál adni a Hogyan? mellett a Miért? kérdésre is, miközben az IT feladatait folyamatközpontúan határozza meg. Az azonos tevékenységeket egy folyamatba sorolja, s minden folyamathoz felelőst rendel, ezáltal garantálva a feladatok következetes, magas színvonalú kivitelezését.

Mára az ITIL az informatikai üzemeltetés nemzetközi szabványává vált ISO 20000 néven.

Az ISO/IEC 20000 informatikai szolgáltatás menedzsment követelményeknek megfelelő irányítási rendszer bevezetése és a tanúsíttatásra való felkészítés keretében a Nádor Rendszerház többek között a szabvány, illetve GAP elemzés adta eszközökkel felméri a jelenlegi IT szolgáltatásokat az alábbi területekre fókuszálva:

  • Tervezés
  • Bevezetés
  • Működtetés
  • Folyamatos fejlesztés
  • Incidenskezelés
  • Problémakezelés
  • Változáskezelés
  • Konfiguráció kezelés
  • Szolgáltatási szint kezelés

Ezt követően igény szerint részt vesz a támogató rendszer specifikálásában, majd a teljes ITSM bevezetésében, a kapcsolódó OLA-k (Üzemeltetési Megállapodás), UC-k (Háttérszerződés), SLA-k (Szolgáltatási Megállapodás) meghatározásában, amelyek legfőbb eleme a rendelkezésre állás, valamint a jól teljesítés. A folyamat végén kerülhet sor a tanúsítás előtti auditra. A fenti munkát a Nádor Rendszerház ITILv3 szakértőkkel és folyamatos minőség biztosítás mellett biztosítja.